صفحه شخصی حجه الاسلام محمد زنگوئی

پاسخ به سوالات احکام
۱۸ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۹

ارزش علم


عقیق:«...به یقین امیرالمؤمنین (ع) در پیراهن وصله دار نیز امیرالمؤمنین است و فاسق در بهترین لباس ، باز فاسق است. فرض کنید لباس‏هاى پیغمبر اکرم (ع) از طریارزش علمقى به معاویه مى‏رسید ، محترم مى‏شد ؟ نه ، همان ملعون بود . امور مادى مایه ارزش دهى به کسى نیست . تمام این امور اعتبارى است .
 
فتحعلى شاه قاجار به قم رفته بود که هم زیارت باشد و هم به شهر قم سر بزند . در قم که کاخ و دربار نداشت.
 
چند روزى که در قم بود ، نیاز پیدا کرد که حمام برود . اغلب حمام‏هاى آن زمان نیز خزینه‏اى بود . وقتى وارد حمام شد و داخل خزینه رفت ، به نظرش آمد که کسى آن کنج خزینه است .سؤال کرد : کنج خزینه کیست ؟ بعد از چند لحظه که آن گماشته‏اش رفت از حمامى پرسید و آمد ، گفت : اعلى حضرت! مرجع تقلید شیعه ، میرزاى قمى است .
 
میرزاى قمى در زمان خودش از اعلم علماى شیعه و صاحب کتاب معروف «قوانین» بود که روزگار طولانى حاکم بر حوزه‏هاى اصفهان ، نجف ، مشهد و تهران بود .
 
شاه جلو رفت . میرزا خیلى معمولى برخورد کرد . به میرزا گفت : بنده را شناختى ؟ من شاهنشاه ، فتحعلى شاه قاجار هستم!!  گفت : نه. شاه تاج ، تخت ، متکاى زربفت ، جبه ترمه‏اى و کمربند طلا به کمر دارد . جنابعالى که هیچ کدام از این‏ها را ندارید .تو در حال حاضر فتحعلى هستى!  ولى من میرزاى قمى هستم ، چون تمام سرمایه‏ام با من همراه است : علم ، دانش ، معرفت ، تفسیر ، فقه و اصولم. پس من میرزاى قمى مرجع تقلید هستم ، ولى جنابعالى با لباس و کاخ شاه هستى. یعنى این‏ها همه اعتبارى است . لباس ملاک نیست ، صاحب لباس ملاک است...»
 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۸
محمد زنگوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی