صفحه شخصی حجه الاسلام محمد زنگوئی

پاسخ به سوالات احکام
۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۵۰

تاریخ

 

متن کامل پرسش

 با سلام و خسته نباشید ، لطفا بفرمایید آیا در زمان حمله اعراب به ایران آیا تجاوزی هم صورت گرفته و آیا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام ) در زمان این جنگ به خلیفه دوم در مورد حمله به ایران مشاوره میدادند؟ شاید این یکی از مهمترین پرسش های اذهان مردم ایران باشد که گاه و بیگاه در مورد آن سوال میشود. با تشکر از شما

 

پاسخ
در پاسخ به این سوال به نکات ذیل دقت فرمایید:
اولا دین مبین اسلام احکام و قوانین دقیقی دارد که تخطی از آن تبعات بسیاری را به دنبال دارد بنابر این اصلا این سوال با توجه به این نکته صحیح نیست چون امکان ندارد مسلمانی بتواند به زنان نامحرم تعدی کرده و بدون هیچ مجوزی تجاوز کند.
ثانیا اگر منظورتان به کنیز گرفتن است باید گفت: این امر هر چند جایز است اما خود آن شرائط و ضوابط بسیار دقیقی دارد که تنها با اذن معصوم قابل شکل گیری است و می دانیم که این فتوحات نه تنها به اذن امام معصوم نبود بلکه امیرالمومنین علی علیه السلام با غاصبان خلافت و سردمداران فتوحات در فتوحات شرکت نداشت و همین دلیل بر عدم رضایت ایشان است.
پس نکته مهم این است که باید شما حساب کارهای خود سرانه ای که خلفای صدر اسلام انجام داده اند را از اصل اسلام و مذهب ناب تشیع جدا کرده و درک کنید که اگر می‌گذاشتند خلافت به صاحب اصلی آن که امیرالمومنین علی علیه السلام است برسد، هرگز چنین وقایعی رخ نمی‌داد.


برای مطالعه بیشتر به منابع و لینک ذیل مراجعه فرمایید:
- تاریخ تحقیقی اسلام، یوسفی غروی، ترجمه: حسین‌علی عربی، قم، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، 1382ش.
- تاریخ خلفا، رسول جعفریان، قم، انصاریان، 1380ش.

آیا امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) در حمله اعراب به ایران نقش داشتند؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۳
محمد زنگوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی