صفحه شخصی حجه الاسلام محمد زنگوئی

پاسخ به سوالات احکام
۲۹ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۲

کلام امیر (ع)


  قَالَ امیرالمومنین علی علیه السلام:من توکل علی المال ذل: کسی که به مال توکل کرد ذلیل شد.

من توکل علی العلم ضل: کسی که به علم توکل کرد گمراه شد.

من توکل علی العقل زل: کسی که به عقل توکل کرد لغزید.

من توکل علی الله ظل: کسی که به خدا توکل کرد سایه بانی یافت. 

  وَ قَالَ امیرالمومنین علی علیه السلام:
مَنْ أُعْجِبَ بِرَأْیِهِ ضَلَّ
وَ مَنِ اسْتَغْنَى بِعَقْلِهِ زَلَّ
وَ مَنْ تَکَبَّرَ عَلَى النَّاسِ ذَلَّ

هر کس عجب ورزید به نظر خودش گمراه شد،
و هر کس بی نیازی جست با عقلش (و کافی دانست نظر عقل خود را) لغزید
و هر کس بر مردم تکبر کرد ذلیل شد.
بحارالانوار، ج‏1، ص 161

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۹
محمد زنگوئی

نظرات  (۳)

۱۱ دی ۰۰ ، ۰۹:۵۱ مهدی یار

این روایت در این منبع یافت نشد

اگر اینطور باشد که آقای مهدیار می گویند، و به نظر من هم درست است، نویسنده محترم یا باید حدیث را حذف کند و اقرار به اشتباه نماید و یا اینکه با سندیت محکم و بی خدشه صحت و اتقان حدیث را اثبات نماید.

این حدیث در هیچ منبعی یافت نشد 

لطفا جدی بگیرید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی